הציונות הדתית * חד"ש * ההומואים * חוסיין אובמה

שנים אחדות לפני מותו, טען מנהיג מפ"ם המנוח, יעקב חזן, כי גוש אמונים הוא ממשיך דרכו של השומר הצעיר. השמאל הישראלי קם נגד חזן. היו שחשבו כי נשתבשה עליו דעתו. אולם חזן זיהה בתנועת ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון את הצופן הגנטי שהניע את אנשי חומה ומגדל להקים בשנות השלושים את ניר דוד וכפר חיטים. הוא ראה את העייפות הרבה ששוררת במחנהו, את דעיכת ההסתדרות, הצנעת הדגל האדום, האכזבה הקשה מברית המועצות.
 
יש משהו טראגי בכך שדווקא הציונות הדתית ומחנה ההתיישבות העובדת האמיתית, שנותרו למעשה התנועה הרעיונית הפעילה היחידה בציונות לאחר פשיטת הרגל של הציונות החילונית והשתלטות מגמות פוסט-ציוניות על המרכז והשמאל הציוניים, זוכה בסקרי הבחירות ל-5-6 מנדטים בלבד המתחלקים בין המפד"ל החדשה לבין האיחוד הלאומי. שהרי צדקתה של הציונות הדתית, של נאמני התורה והעבודה, הוכחה מעל ומעבר מאז הופרכה התזה בדבר נסיגה משטחי יש"ע כדרך להשגת שלום עם הערבים. בעוד שאר המחנות הפוליטיים קרסו אל תהום של ניהיליזם והמחנה היחיד שעוד מצליח לשמור על קיומו המאורגן הוא זה האנטי-ציוני, הציונות הדתית הוכיחה שהיא תנועה רעיונית מתפתחת ופורה.
 
הסכנה המוחשית בבחירות הקרבות איננה רק בכך שהציונות הדתית תאבד את מקומה בכנסת לראשונה מזה שישים שנה, אלא גם בכך שהמצפן והמצפון הרעיוניים של התנועה הציונית יאבדו את הדומיננטיות שלהם בשיח הישראלי. דווקא בתקופה שבה חובשי הכיפות הסרוגות ממלאים תפקידים מרכזיים כל כך בחברה הישראלית, ישנה סכנה אמיתית שזרם שלם של יהודים בעלי משלחי יד שונים – למן אינטלקטואלים ורבנים, המשך באנשי תקשורת ועסקים וכלה במתיישבי יו"ש – לא יוכל עוד להשפיע על המתרחש בישראל.
 
הפיצול בין המפד"ל החדשה לבין האיחוד הלאומי הוא, בעיניי, רעיוני לא פחות מפוליטי-אישי. לאיחוד הלאומי אין פרספקטיבה ממשית ביחס לשאלות של חינוך ומסורת. הוא הוקם כתוצאה של איחוד בין רסיסי מפלגות. תומכי הטרנספר באיחוד הלאומי, שמשום מה מתנגדים לגירוש יהודים ומסכימים לגירוש ערבים, התאחדו עם דמגוגים חילונים דוגמת הפרופסור אלדד וקיצוני ההתיישבות היהודית כגון נדיה מטר וברוך מרזל. התודעה שלהם היא גלותית: ישראל היא גלות בה חי מיעוט לאומני קטן שחושב שראוי שדין ישראל יהיה כדין מצדה. המפד"ל החדשה, שיש בה הרבה מהרעננות של הציונות הדתית המודרנית, חושבת במונחים כלל-ישראליים.
 
יש הטוענים שציונות דתית כפלג פוליטי היא עניין סקטוריאלי שאבד עליו הכלח. אולם מי שיביט היטב במפה הפוליטית יתקשה למצוא מפלגה כלשהי עם מחויבות אמיתית, ממשית, לעניין החינוך היהודי, לא כל שכן לחינוך לאומי נאות ברוח ערכי ישראל סבא. בשונה מהשומר הצעיר ומהקיבוץ הארצי, שייצוגו בכנסת קטן לאחר שרוב הציבור הישראלי מאס בהשקפותיו, לציונות הדתית יש היום כר פעולה נרחב. היא תהיה חייבת להתארגן מחדש בשנים הבאות כדי להגביר את ייצוגה בכנסת.
 
לשון מפוצלת
 
בשנת 1978 פגש איסר הראל בכנסת את שמואל מיקוניס, המזכיר המיתולוגי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, שאיבד את מקומו בכנסת לאחר שהוא וד"ר סנה ננטשו על ידי הלאומנים הערבים וקומץ היהודים האנטי-ציונים במק"י בפילוג הגדול ביוני 1965. כששאל הראל את מיקוניס על התנהגות הקומוניסטים בעת הזאת, הפטיר זה: "אל תקרא להם קומוניסטים. זה רק"ח". "מוסקבה", הסביר מיקוניס, "דיברה עם היהודים והערבים בשתי שפות: בשפה אחת דיברה איתי, ובשנייה – עם תופיק טובי".
 
נזכרתי בסיפור הזה כשקראתי הבוקר ב"הארץ" שמנהיג רק"ח, ח"כ לשעבר מוחמד נפאע, התבטא באתר חד"ש בערבית בזכות התנגדות החמאס לישראל ומפלגתו אף יזמה שיתוף פעולה עם ארגוני הטרור הפלשתיניים, החזיתות העממית והדמוקרטית מיסודם של חבש וחוואתמה. לאותם דברים לא היה זכר באתר חד"ש בעברית, אתר בעל חזות תמימה של קומוניסטים שכל מחשבותיהם נתונות  לרעיונות הסוציאליזם של מרקס ושות'.
 
לא התפלאתי לקרוא את הכתבה בעיתון כי אני מכיר כמעט עשר שנים את הבנדיטים של רק"ח. לפני הפילוג ההיסטורי במק"י, קרא נשיא אלג'יריה, אחמד בן-בלה, לחיסול מדינת ישראל. מיקוניס כתב מאמר חריף נגד התבטאויותיו תחת הכותרת "באוזני אחמד בן-בלה". המאמר התפרסם בעיתונה היומי של מק"י, "קול העם". עורכי העיתון היומי הערבי של המפלגה, "אל-איתיחאד", סירבו לפרסמו.
 
רק"ח היתה ונשארה המחתרת הפעילה והמתוחכמת ביותר בישראל. חבריה הערבים תמיד ציפו להזדמנות בו יחזו בנפילתה של ישראל. יזכור מי שמצביע לחד"ש כי בפתק בקלפי הוא מכניס לכנסת את הזיקית האדומה-הירוקה: פעם היא מארקס, פעם היא חמאס.
 
שתיקת ההומואים
 
לא הופתעתי לקרוא ב"ידיעות אחרונות" על פרשיות הפדופיליה המתרבות בקהילה ההומוסקסואלית. כמו בכל מקום, גם אצל ההומואים יש מיעוט קטן שמנצל את הפלטפורמה האינטרנטית כדי לפתות קטינים, להתעסק בזנות של קטינים, לנצל את מעמדו וכספו על מנת להשיג מין עם נערים. הסיפור הספציפי של הנער נראה מורכב ממה שהוא מוצג אולם אין ספק כי התופעה של מין עם קטינים קיימת בקהילה ההומוסקסואלית.
 
מה שמדהים בכל הפרשה הזאת הוא השתיקה המוחלטת של פרנסי ההומואים. אלה, שיודעים להתסיס את ירושלים עם מצעדי גאווה מיותרים ויודעים לפמפם בתקשורת מסרים כאשר אלי ישי שוב תוקף אותם, מכונסים בשתיקתם. לא קראתי עד עתה ש
ום גינוי אחד מהותי וממשי לעבירות המין מלבד הצטדקויות בעלי אתר ההיכרויות של ההומואים. מצד שני, אולי אין תימה בכך: להומואים בישראל יש רק רצון אחד – לחגוג את חייהם לדעת. במסיבות הקהילה שורצים הסמים (לא "סתם" ג'וינטים אלא הרבה מעבר לכך). אפילו להגן על זכויותיהם הם משאירים לכמה ליברלים והמיעוט הפעיל בקהילה יודע תמיד להיחלץ או להגנת הערבים או לשימור תל אביב כמעוזה האולטימטיבי של הקהילה, והס מלהתעסק בשאר זוטות כמו חינוך, רווחה וכיוצא באלה.
 
ואולי בכל זאת יפה השתיקה להומואים. שהרי, כמאמר ויטגנשטיין, על מה שאי אפשר לדבר עליו, יש לשתוק, ועל הדקדנטיות ההומוסקסואלית באמת כבר אי אפשר לדבר.  
 
אקטיבי אגרסיבי
 
הפלקט האמריקאי החדש א-לה צ'ה גווארה, חוסיין אובמה, אמר שהוא יטפל בסכסוך הישראלי-פלשתיני באופן אקטיבי ואגרסיבי. לאסלאמו-פשיזם הוא לא התייחס בכלל. את האיום הטרוריסטי על המערב הוא פטר במשפטים כלליים. ממחויבות ארה"ב לישראל התעלם כמעט לגמרי בנאומו.
 
חוסר ההבנה של אובמה ביחס לטיב האיום האסלאמו-פשיסטי עלול להוביל לקטסטרופה שהדורות הבאים ישלמו עליה בדמם ובחייהם. אם הממשלה הבאה בישראל, בתקווה בהנהגת נתניהו, לא תדע להתמודד עם הצ'מברליין האמריקאי הזה, עזה תיראה כמשחק ילדים לעומת האיום שיוצב מעל ראשה של ישראל מכיוון הצורר מפרס. 

מודעות פרסומת

39 מחשבות על “הציונות הדתית * חד"ש * ההומואים * חוסיין אובמה

  1. על משכבו?

    נעבעך כל פעם שאתה נתקף תשוקת כתיבה אתה מטריד אותו ממנוחתו. ומה עם ההבטחה למנוחת עולמים?

  2. ואיך הגעת מהטקסט הזה בכתבה בהארץ עליה אתה מסתמך:
    אתר חד"ש בערבית מכיל מסר שעשוי להתפרש כתמיכה בארגונים הפלסטיניים נגדם לחמה ישראל. באתר, aljabha.org, מופיע נאום מצולם של בכיר בתנועה, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית מוחמד נפאע, לפיו "אנחנו בעד ההתנגדות בכל מקום". נפאע מדגיש שחברי המפלגה אינם חברי החמאס ולא יהיו, אך מכריז שחד"ש תתמוך במתנגדים לכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים. בשני האתרים המזוהים עם המפלגה בעברית מופיעים מסרים נגד המלחמה, אך לא בעד הארגונים הפלסטיניים.

    לקביעה החד משמעית הזאת:
    שמנהיג רק"ח, ח"כ לשעבר מוחמד נפאע, התבטא באתר חד"ש בערבית בזכות התנגדות החמאס לישראל ומפלגתו אף יזמה שיתוף פעולה עם ארגוני הטרור הפלשתיניים, החזיתות העממית והדמוקרטית מיסודם של חבש וחוואתמה.

    באמת
    למה לתת לעובדות לבלבל אותך בדרך להוכחת התזה בדבר השמאל הבוגדני, הרצחני ואוהב הערבים.
    אולי פצצת זרחן על המחנה הזה? כמו בהפצצת דרזדן החביבה עליך?

  3. ותקרא שכתוב שם:

    "באתר בערבית גם פורסמה אתמול הקריאה המשותפת של חד"ש עם החזית העממית לשחרור פלשתין, החזית הדמוקרטית ומפלגת העם הפלשתינית (לשעבר המפלגה הקומוניסטית), להחזיר את האחדות לעם הפלשתיני, דבר שלא נזכר באתרים בעברית".

  4. אם נסתכל על השורה שהבאת:
    החזית העממית לשחרור פלשתין, החזית הדמוקרטית ומפלגת העם הפלשתינית (לשעבר המפלגה הקומוניסטית),

    מה אמרת לגבי העובדות? (אלו שאתה מביא במו ידייך)?

  5. ברור שכדי לצבור קולות כל מפלגה תפנה בניואנס שונה לאוכלוסיות שונות, ולא רק יהודים וערבים.
    אבל אצל הקומוניסטים לדורותיהם וכעת אצל חד"ש זה הכי פחות חמור.
    תקראו איך פונות המפד"ל, ש"ס, הליכוד או העבודה קדימה או מרצ לדורותיהן לציבור הערבי. הן לא מדברות לא על ציונות, לא על טרור ולא על מדינה יהודית.:
    אצל חד"ש אולי הדגשים שונים, אבל אנחנו לא ציונים לא בעברית ולא בערבית, ואנחנו בעד שתי מדינות (ולא "דו לאומית" וכד') גם בעברית וגם בערבית.
    .

  6. חד"ש כבר מזמן מפלגה רק לערבים שמתנכרת לרעיונות של "שתי מדינות לשני עמים" ו"אחוות עמים".
    חד"ש היא מפלגה לערבים המעוניינת בסיום הפרק הציוני של המדינה היהודית.
    זו מפלגה לערבים או ליהודים ששונאים את עצמם.

  7. רק למרחב יש את היכולת לבטא דעות על הקהילה ההומואית בלי לפחד. אומץ לב אל מול האלימות התקשורתית של so called הקהילה – אינו מובן מאליו וחורג ממרחב המובן מאליו.
    כל הכבוד.
    אל תפחד כלל…

  8. חד"ש לא התנכרה לפתרון שתי המדינות.
    ו"חוטפת" על כך לא מעט. תמיד חטפנו מכמה חזיתות מנוגדות והדבר היווה מבחן לנחישותנו ולצדקתנו.

    ברור שעם שמופלה לרעה יפתח מה שאנו מכנים "גאווה לאומית", אנחנו לא נשתיק פאתוס לאומי-רגשי בקרב חברנו הערבים כדי לרצות את דן או את דוד, ואין כיום סימטריה בין שני העמים היושבים בארץ. יש דברים ש"מותר" לדוד ו"אסור" לגוליית

  9. השמות "מרכס" ו"לנין" מוכרים הרבה יותר בקרב חברי הנוער הקומוניסטי בנצרת מאשר בקרב בוגרי "עיר לכולנו" בתל אביב.

    אפשר לחשוב שבבית הידידות בנצרת יש תמונות של נאצר ובגדה השמאלית יש תמונות של הרצל.

    בסך הכול הקריאה לאחדות בקרב העם הפלסטיני לא פורסמה באתר בעברית. ביג דיל. בכל מקום ובכל שפה התנגדו נחרצות למלחמה, וזה העיקר

    אתם יודעים, פעם בגדה השמאלית הוקרן גמר אליפות אירופה של מכבי תל אביב בכדורסל על גבי מסך גדול. חבל שהשנה מכבי כנראה לא תגיע לגמר, דוד היה יכול לחגוג על זה שחד"ש אוהדת מכבי תל אביב בעברית ולא אוהדת אותה בערבית.

  10. משעשע שהעלית את הסיפור על נאצר. בשעתו, כשהייתי פעיל ברק"ח בחיפה, נדהמתי כאשר במועדון המפלגה בוואדי ניסנאס היתה תלויה תמונת נאצר. כששאלתי את אחד הפעילים, בוגר האקדמיה הרומנית אשר כמו הרבה חברים ערבים לימודיו מומנו ברומניה ע"י המפלגה, הוא אמר לי שנאצר הוא סמל המאבק הפלשתיני.

    מה שמדהים הוא איך חברי רק"ח היהודים ממשיכים לבלוע צפרדעים כאילו לא חלפו עשרות שנים מאז ימי בריה"מ ותכתיביה לקומוניסטים היהודים.

  11. ,אם הממשלה הבאה בישראל לא תדע להתמודד עם הצ'מברליין הזה"? איך בדיוק? מצור ימי על ניו יורק? הפצצת וושינגטון מהאוויר? זה מה יש. אפילו מנחם בגין העדבאי לא הלך לגור בימית כי ג'ימי מוחמד קרטר לא רצה שהוא ילך לגור שם.

  12. שממשלת שמיר התמודדה עם ממשל בוש. אובמה נמצא בסיטואציה בו הוא לא שליט יחיד ויש לישראל הרבה ידידים בקונגרס. ארה"ב איבדה היא כבר לא מה שהיתה פעם, בין הייתר בשל המבוכה הרעיונית העצומה ששוררת בה, ולכן יקשה עליה מאוד להפעיל לחץ על ישראל.

  13. הכול אצלך "אמר לי" ו"שמעתי". בהרצאות שאני שמעתי על נאצר בשורות המפלגה הקומוניסטית, הן של יהודים והן של ערבים, ובפרסומי המפלגה מאותה תקופה, היחס לאישיות זו הוא אמביוולטי. גם החברים היהודים לא שותפים לדמוניזציה שלו. גם החברים היהודים יודעים להעריכו על הלאמת תעלת סואץ, למשל.
    מה שאמרו לך לא סותר את העובדה שהמסר בכלל לא מפוצל.

  14. השיחה הזאת היתה עם אדם שתופש עתה מקום בכיר מאוד בהנהגת חד"ש. החברים היהודים ברק"ח התקוממו לא אחת נגד הלאומנות הערבית וחברה מסוימת שהיתה בוועד המרכזי של המפלגה, ועד היום פעילה, דיברה במפורש על הקרע בין הלאומנים הערבים לשאר חברי המפלגה, כשהלאומנים הם מיעוט.

    עד מתי תמשיכו לנסות ולשקר?

  15. דוד, חבל שאתה מטיל אשמה בקהילה שלמה שאין לה שום קשר לפרשיית הפדופליה האחרונה.

    הבעיה בפרשה היא לא הקהילה ההומולסבית, שמנהיגיה כביכול "שותקים" (שאגב זה הבל מוחלט, אישים רבים בקהילה התבטאו בנושא, אני מציע לך לבדוק בגוגל לפני שאתה יוצא בקביעה כל כך חסרת אחריות).
    הבעיה היא שההתנהגויות המתוארות אצל החשודים בפדופליה, אינן קשורות בכלל לזכויות להט"ב והן פועל יוצא של בורות והומופוביה. אני ממליץ לך לקרוא.

    אני מציע לך לקרוא את המאמר של יניב וייצמן בנושא:http://cafe.themarker.com/view.php?t=847418

    בחברות שעו"ד סליבריטיאי, פיזיולוג מכובד, מאמן ספורט ידוע וכו' יכולים לנהל אורח חיים תקין מחוץ לארון, הסיכוי לתופעות של ניצול קטינים גם "בטעות זיהוי" קטנות.
    חברות שהחזות הציבורית מחייבת להציג סטרייטיות, הן קרקע פוריה לניצול מיני (הומואי וסטרייטי), ולהזנחה בטיפול בתופעות של פדופיליה.

    לפיכך, אני לא מוצא שום דבר משותף בייני ובין החשודים, או בין הקהילה ההומולסבית לתופעות המתוארות בפרשה.
    על אחת כמה וכמה לא מתכוון בכלל לקחת אחריות, כמו שאתה מבקש ברשימה התמהוה שלך, שלא להגיד -הגזענית. מי שרוצה לצאת כמוני מהארון ולחיות חיים נורמטיבים, יבורך. מי שבוחר בדרך השניה, שלא ינסה אח"כ להשתמש כקו הגנה משפטי בזכויות שרבים מאינו נאבקו עליהם.

  16. ואגב צודקים אלו שלא מבינים מדוע אתה ויואב שטרן טוענים שיש מסר כפול בעברית וערבית אצל חד"ש.
    הרי "התנגדות" זה השם הערבי לטרור האיסלמו-פשיסטי והערבו-צנטרי
    ואילו "שלום צודק" הוא הרי "אל-סאלם אל עאדל" שהוא כבר שנים רבות שם קוד להשמדת ישראל.
    בין ה"שלום" של "עושה שלום במרומיו" לבין ה"שלום" ב"שלום הצודק" יש רק "שיתוף השם", כפי שהיו אומרים חכמים מאתנו.

  17. נגעת בהרבה נקודות חשובות שנוטים להתעלם מהם,אני שותף לחששותיך בעניין אובמה.

  18. אם הבנתי את דבריך כראוי, הרי שהציונות הדתית בנוסח המפד"ל מתאפיינת לדעתך ב"מחויבות אמיתית, ממשית, לעניין החינוך היהודי, לא כל שכן לחינוך לאומי נאות"; בזאת היא נבדלת מסהרורי הימין והשמאל ומהניהיליזם שפשה במרכז.

    אולם לציונות הדתית שני מאפיינים נוספים ולא פחות מרכזיים שאתה נמנע מלהזכיר: האחד, תפישת עולם משיחית הרואה בציונות ראשית צמיחת גאולתנו במובן המילולי ביותר; השני, מחויבות לאורח חיים הלכתי, שהוא גרעין הזהות היהודית.

    היכן אתה עומד בענייני משיח ומצוות? האם לדעתך חילוני (אני משער שנותרת חילוני) יכול להשתלב בציונות הדתית מבלי לאמץ ערכים אלו? האם הציונות הדתית תהיה מוכנה "להתגמש" כדי להגיע לקהל רחב יותר?

    אחד מיעדיה של הציונות הכללית, מלבד ההתיישבות, היה ליצור לאום ישראלי חילוני הרואה ביהדותו עניין היסטורי, דמוגרפי, לשוני ותרבותי. אפשר כמובן לבקר את האופן שבו לאום זה עוצב ולהציע תיקונים, אך אין להתעלם מכך שהוא מרכיב מרכזי בזהותם של רבים, "ניהיליסטים" ככל שיהיו.

  19. מישהו עושה צעד נועז וחריג ועובר ועובר לתמוך בחד"ש, מה הוא חושב, שזה מרצ ב'? אז מדוע הוא לא נשאר במרצ א'?
    הכול שטויות, אין מה להסתיר, בכל מפלגה יש חילוקי דעות וערבית זה לא סנסקריט ולא קוד קוד סתרים פלאי שמאפשר לנו להונות את כל היהודים כל הזמן.
    עובדה, אותה חברה ואותם "יהודים" אולי "נזעקים", אבל נשארים באותה המסגרת, כך שהסתרה והונאה ודאי שאין כאן.

  20. 1. יש חלקים רבים בציונות הדתית הרואים במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו. ישנם חלקים לא מעטים שאינם סבורים כך. אני תומך לחלוטין בהשקפתו של פרופ' ליבוביץ' לפיה כל משיח שבא הוא משיח שקר. המושג היהודי בדבר משיח הוא על משיח אשר *יבוא*. לכן, ביאה ממשית של המשיח סותרת את מושג המשיח. אולם ההשקפה בדבר היות ישראל ראשית צמיחת גאולתנו כלל לא מכתיבה השקפה משיחית לציונות הדתית כשאם שהתפילה לביאת המשיח לא הופכת את החרדים למשיחיים. הציונות הדתית מחויבת לעניין החינוך, יסוד דומיננטי יותר מאשר ראיית המדינה כאתחלתא דגאולה. אגב, ראיית ישראל כאתחלתא דגאולה לא מופיעה בכתבי הרב קוק.

    2. אינני מגדיר את עצמי כחילוני אלא כמסורתי. אני הולך לבית כנסת בימי שישי, עושה קידוש וכו'. אני חושב שימין לאומי חילוני יכול לקיים דיאלוג עם הציונות הדתית ולו משום שרב המשותף על המפריד, אבל אין להתעלם מהעובדה הפשוטה שציין ליבוביץ' בשעתו שיש קרע בין שומרי תורה ומצוות לבין חילונים כאשר שומר תורה ומצוות לא יכול אפילו לשתות כוס מים בבית אדם שאיננו שומר אותן.

    3. הציונות הדתית הציעה איחוד ממשי בין חילונים לדתיים במסגרת הבית היהודי אולם ישנה איבה מסוימת בימין הקיצוני החילוני לציונות הדתית.

    4. אין ספק שאכן נוצר פה עם ישראלי והציונות ביקשה להפוך את היהודים לעם ככל העמים, ואני כלל לא טוען שאין תרבות ישראלית חילונית. היא קיימת. השמאל, בפרט הקיצוני, הוא ניהיליסטי מכיוון שהוא מתכחש לה.

    5. רוב החברים היהודים ברק"ח לא יודעים ערבית ולכן לרובם אין גישה לחומרים המפלגתיים בערבית. החברים היהודים נשארים ברק"ח ולו משום שאידיאל הקומוניזם כל כך יקר לבם ושנאתם לציונות גדולה כל כך עד שהם מוכנים לבלוע, כהרגלם, את הצפרדעים שמגיש להם הרוב הערבי במפלגה. עובדה שהם הצטרפו לחברים הערבים ב-48' גם כאשר אותם חברים התנגדו בשנות מלחמת העולם השנייה לבעלות הברית ותמכו במופתי.

  21. טפשות היא לחשוב שפדופיליה היא עניין הומואי בלבד. פדופיליה קיית בעוצמה לא פחותה בקרב ה"סטרייטים" כביכול ורק הומופוב יכול לכתוב דברי הבל בנושא כמו שנכתבו בבלוג הזה.
    לכותב בעיות בהבנת הנקרא גם בכל הנוגע למדיניותו של אובמהץ. הרי בנאומו במחלקת המדינה לרגל כניסת הילרי קלינטון הוא אמר במפורש: "ארה"ב מחוייבת לביטחונה של ישראל: "תמיד נתמוך בזכותה להגן על עצמה". הוא קרא לשים קץ להברחות הנשק ממצרים לרצועת עזה. הוא הדגיש את נחישותו לסייע בשמירה על הפסקת האש והקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות על מנת למנוע מחמאס להתחמש מחדש: "נוודא שהפסקת האש נאכפת. ארה"ב ושותפותיה יתמכו בהקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות שימנע מחמאס להתחמש מחדש". לדברי אובמה, הוא מחוייב לחזון שתי המדינות, ישראלית ופלסטינית, זו לצד זו"
    אז יכול להיות שזה לא תואם את השקפות הימין הקיצוני בישראל ושל בעלי תשובה שהיו בעבר בחד"ש אך זו לא שנאת ישראל. אפילו החמאס כבר הגיב שאובמה ממשיך את דרכו של בוש….

  22. הוא לא דיבר כלל על מחויבות לישראל. ואני מת על הכינויים שלכם. מזכיר לי את י. משקיף המיתולוגי. לא השתניתם, אה?

  23. דוד, כשאני קורא את דבריך אני מתחיל להתאהב באובמה. אם הוא עושה לנתניהו מה שבוש האב עשה לשמיר אני מוסיף לשמי "חוסיין" ואחרי ה"ארדוואן" שהוספתי לפני שבועיים. באמצליד

  24. הסעיף "5" ברשימה של דוד אינו אלא אוסף הבלים.
    חברי המפלגה הקומוניסטית הפלשטינאית (שכללה יהודים וערבים תושבי פלשתינה-א"י) הקימו את ליגה V, הגוף שהיה הפעיל ביותר בארץ לסיוע לצבא האדום במלחמתו בנאצים.
    מה שדוד אומר נכון אולי עד 1941, ואפשר להבין זאת. בריטניה וצרפת רצו לשסות את ב את היטלר בברית המועצות. לכן הגישו לידיו את צ'כוסלובקיה ובהסכם מינכן נקבע סעיף מפורש למאבק אירופה בבולשביזם. ברית המועצות ביקשה להקים חזית עממית עם מעצמות המערב. הפגישה האחרונה בין נציגי שלוש המדינות הייתה ב-12 באוגוסט 1939, ולארחיה הבינו בברית המועצות שהדרך היחידה למנוע או לפחות לעכב את ההתקפה הנאצית עליה עליה היא בהסכם אי התקפה.
    בריטניה וצרפת נפלו בבור שהן כרו, אז קומוניסטים צריכים אחר כך להילחם את מלחמתם? כל זוועות הנאצים שאנו מכירים, ההשמדה המתועשת של בני אדם ועמים, החלה בעיקר עם הפלישה לברית המועצות.

    עכשיו, הקומוניסטים היהודים לא הצטרפו לקומוניסטים הערבים, אלא להפך. באוקטובר 1948 שבו חברי הליגה לשחרור לאומי, רובם ערבים שפרשו מפק"פ ב-193, לשורות המפלגה לאחר שקודם לכן הם תמכו בחלוקה.

    צפרדע

  25. אחת הסיבות שהמפלגה הקומוניסטית בארץ מעולם לא פירסמה ספר עם ההיסטוריה שלה היא שלמפלגה הזו יש הרבה מה להסתיר, ובצדק. לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, תמכה הנהגת המפלגה הקומוניסטית הפלשתינאית בראשות מאיר וילנר, שמואל מיקוניס ואסתר וילנסקה בגיוס יהודים לבריגדה היהודית ושיתפה פעולה עם ההסתדרות הכללית, ממנה גורשה לפני כן ובעקבות שיתוף פעולה זה הוחזרה אליה בשנת 1944. בשנת 1943, בשיא מאורעות הדמים באירופה, החליטו החברים הערבים במפלגה לפרוש ממנה ולהקים את הליגה לשחרור לאומי. החברים הערבים, שהיו מושפעים לא אחת מהנהגת המופתי והיו רגילים בתמיכת היהודים הקומוניסטים בתנועה הערבית ה"אנטי-אימפריאליסטית", החליטו להקים ארגון נפרד.

    מדהים הוא כיצד בשיא השואה, כאשר השמדת יהודי אירופה היתה בשיאה, פרשו מהמפלגה אנשים שמגדירים עצמם כאינטרנציונליסטים. רוב חברי ליגה V לא היו בכלל אנשי המפלגה הקומוניסטית אלא חברי מפא"י והשומר הצעיר. הקומוניסטים הערבים התארגנו על בסיס נפרד, לא תמכו במאמץ האנטי-מלחמתי בשיתוף מפלגות המערב ובמלחמת העצמאות ברחו למדינות ערב על מנת לשוב לאחר שתובס ישראל, לפי תוכניתם.

    מפליא כיצד עד היום מצליחים הקומוניסטים להצדיק את הברית בין סטאלין להיטלר כאשר עד 1941 התנגדו הקומוניסטים לכל מאמץ מלחמתי נגד הנאצים והיו מופעלים על ידי מוסקבה. וזאת, בשעה שהיו ידיעות ברורות על כך שהשמדת היהודים החלה ועל רדיפת היהודים הקשה בגרמניה הנאצית.

    בשנת 1948, נערכה ועידת האיחוד בין הקומוניסטים הערבים ליהודים בקולנוע מאי בחיפה כאשר הקומוניסטים הערבים, שהוכו קשות בעקבות תבוסת המדינות הערביות במלחמה, חברו למק"י.

    הקומוניסטים הערבים, להבדיל מהיהודים שחברו למאמץ המלחמתי בעקבות הפלישה לבריה"מ, לא נטלו שום חלק פעיל במאבק נגד גרמניה הנאצית ולכל המעוניין אני מציע לקרוא את ספרו של שמואל דותן המנוח, 'אדומים – המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל'.

    אין ספק שאכן עד היום בולעים הקומוניסטים היהודים המון, המון צפרדעים.

  26. בנאום ההשבעה הוא עסק במדיניות חוץ בהגדרות כלליות ולא הזכיר הרבה מדינות. הנאום החשוב הוא במחלקת המדינה וזה שאינך מתייחס אליו רק מוכיח שעברת אמנם מן השמאל הקיצוני לימין הקיצוני אבל לא השתחררת מן הדוקטרינריות הקומוניסטית והדיאלקטיקה המרכסיסטית ואינך נותן לעובדות לבלבל אותך.

  27. תודה על הבהרותיך.

    לדעתי שיתוף פעולה בין הציונות החילונית לציונות הדתית אפשרי רק אם כל אחת תכיר את העקרונות שעליהם עומדת האחרת ותנהל עמה דיאלוג המושתת על כבוד הדדי גם ברגעי אי-הסכמה.

    לשם כך יהיה על הדתיים לוותר על תפישתם את החילונים כיהודים חסרים, עגלות ריקות, סוכני הפוסטמודרניזם וכולי. החילונות במיטבה היא מערכת ערכים העומדת בפני עצמה, בעלת עולם תרבותי עשיר אם כי לא תמיד מנוצל במלואו.

    על החילונים, מצדם, ובמיוחד ה"נאורים" שביניהם, לחדול משימוש בכינויים כגון "חשוך" או "נבער" בויכוחיהם עם הממסד הרבני. כינויים אלה פוטרים את החילונים מלחקור את הרציונל של הדת, מרדדים את מחשבתם ולא פעם מביאים לחילופי צעקות ועלבונות.

    אני בספק אם שני התנאים שלעיל יתמלאו, אף שבתור חילוני אני מנסה להבין את תפישת העולם הדתית. על כל פנים, אינני חושב שעלי להסתפק בפרשנות דתית של עקרונותיה המכוננים של הציונות או בחינוך דתי כאלטרנטיבה לחינוך החילוני הכושל. את הידלדלות הרוח במחנה החילוני יש לפתור מתוך החילונות, ויש הוגים כמו גדי טאוב הפעולים לשם כך.

  28. פיקחו את העיניים

    חד"ש משקרת

    המפלגה הזו אינה מאמינה עוד בדו קיום יהודי ערבי

    עוד מפלגה הדורשת שלוש מדינות לעם אחד – העם הפלשתיני

  29. אני לא אחראי על התנהגות של הומואים אחרים, ותאמין שגברים הטרוסקסואלים הם בדרך כלל הרבה יותר אלימים וחסרי התחשבות כלפי הסביבה.
    דבר שני, אתה וחד"ש דומים: שמה יהודים מתעלמים מהלאומנות הערבית, ואתה מתעלם מההומופביה של הציונות הדתית.
    דבר אחרון בחירת אובמה הוא ניצחון לדתים המתונים והחילונים בארה"ב על הפומנדליזם הנוצרי.

  30. לאחר ההסכמים המדיניים ומיוחד בעקבות התנתקות, רווחת בציונות הדתית חזרה אל הרב קוק.
    הרב קוק אמנם לא השתמש במושג 'אתחלתא דגאולה', אבל הוא בהחלט ראה בהקמת המדינה וביישוב הארץ עניין משיחי. התייחסות למדינה ככזאת ניתן למצוא בכתביו, לדוגמה "אין המדינה האושר היותר עליון של האדם, זה ניתן להיאמר במדינה רגילה, שאינה עולה לערך יותר גדול מחברת אחריות גדולה, שנשארו המון האידיאות, שהם עטרת החיים של האנושיות, מרחפים ממעל לה, ואינם נוגעים בה. מה שאין כן מדינה שהיא ביסודה אידיאלית, שחקוק בה בהוויתה התוכן האידיאלי היותר עליון, שהוא באמת האושר היותר גדול של היחיד. מדינה זו היא באמת היותר עליונה בסולם האושר, ומדינה זו היא מדינתנו, מדינת ישראל, יסוד כסא ה' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ה' אחד ושמו אחד, שזהו באמת האושר היותר עליון” ( אורות הקודש, חלק ג, סימן קל”ו עמ' קצא).

    והעיקר: ישר כח לך!

  31. הרב קוק היה גזען שסבר שההבדל בין יהודי לגוי עמוק מההבדל בין הגוי לבהמה.
    הגזענות אצלו לא הצטמצה לתחום ה"רוחני" וה"אידאי", אלא אמורה להיות מיושמת במשטר של דינה.
    עמונאמר כאן שאריה אלדד דוגל בטרנספר. כל הציונות הדתי דוגלת בסוג כזה או אחר של אפרטהייד: שליטה בשטח בלא מתן אזרחות מלאה לכל לכל תושבי הקבע בו, ולכן יש למנות אותם אותם ברשימה אחת עם המחנה הנאו-פשיסטי באירופה.

    כלגגג

  32. דויד שלום
    אני קורא את רשימותיך מזה כמה זמן ומאוד נהנה מהכתיבה על אף שאני לא מסכים כמעט עם אף מילה.
    בטח כבר שאלו אותך אך אשאל שוב איך אתה משלים עם הגזענות בקרב הציונות הדתית כלפי הומוסקסואלים והאם אתה לא חושב שיש קשר לסוג כזה של שנאה וגזענות לשנאה כלפי זרים בכלל כמו הפלסטינים (גם אם ברור שכאן זה סכסוך פוליטי)
    האם אין חלק, לפחות מסויים, בהתפתחות הסכסוך בשנאה גזענית שכזו ?

  33. אני לא מכיר שום שנאה לזרים בציונות הדתית וכמו בכל ציבור, כולל זה החילוני, ישנם מיעוטים גזעניים. הציונות הדתית כתנועה איננה שונאת את הפלשתינאים והסכסוך עם התנועה הלאומית הערבית איננו נובע משנאה גזענית כלשהי.

    בנוסף לכך, יש בציונות הדתית ויכוח כלפי הגישה להומוסקסואלים ואני חושב שחריצת משפט על "גזענות" ו"שנאה" להומואים בציונות הדתית נובעת מבורות איומה בכל הקשור לדיון המתקיים באגפיה, למן הרב שרלו ועד לרב לזר.

  34. "שיהיו בזויים ושפלים ולא ירימו ראש בישראל"

    זו הלכת הרמב"ם ביחס ל"דרי תגר תושב", והציונות הדתית רואה בפלסטינים "גרים תושבים". את "דיני מלכים" של הרמב"ם, שם מוזכרת ההלכה הזאת ודומות לה, הם מקפידים ללמוד במפוורט בכל הישיבות שלהם. בחוקה למדינת ההלכה שנוסחה פעם על ידי כמה פרופסורים מהציונות הדתית לא יהיה שום מעמד משפטי למי שאינו יהודי, וגם עונשו של מי שגונב מיהודי או פוגע מיהע ביהודי יהיה שונה בתכלית מעונשו של מי שעושה דבר דומה ל"גוי"

  35. אני מכיר היטב את הציבור הנקרא הציונות הדתית
    דרך משפחה, חברים, עמיתים וכו' לצערי התופעה של הגזנעות שאני מדבר עליה קיימת.
    אין זה אומר שכולם גזענים או שביום יום מדובר באנשים לא נחמדים או אכזריים.
    אך השאלה היא לא מה חושב כל אחד
    אלא מה הלך הרוח בקרב האליטות.
    ומה הציבור עושה בשעת מבחן לדמוקרטיה
    למשל בסופו של דבר מדובר בציבור שכמעט כאיש אחד מתנגד למצעד הגאווה בירושלים
    בנימוק המגוחך של "פגיעה ברגשות". אם זו לא גזענות אני לא יודע מה כן
    שמתי לב שאינך מסכים עם קיום המצעד בירושלים
    אז כנראה שדעותנו על להגדרה של שנאה וגזענות הן שונות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s