תיק-תקשורת

ראש בראש: ח"כ בן-ארי מול השדרן אריה גולן

ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי הוא לא רק ימני – הוא גם לא פראייר. הבוקר, כחלק מהניסיונות המתמשכים לערוך דה-לגיטימציה לממשלת נתניהו העתידה לקום, ביקש אריה גולן – מהמגישים הבכירים ביותר ברשת ב' – להוציא את בן-ארי מכליו, אולם זה נתן לגולן מנה אחת פעמיים.
 
בתחילת הראיון הקצר, שארך 50 שניות, תהה גולן על טיב הדוקטורט שיש ברשותו של בן-ארי. שהרי ברור, מן הסתם, כי תואר דוקטור והשקפה ימנית הם שני הפכים מוחלטים. לאחר מכן, פנה אליו גולן וביקש לדעת מה המשמעות של "להיות כהניסט מוצהר היום". בן-ארי, שלא חשב כי יש לדפוק חשבון לגולן, ענה: "תגיד לי אתה מה זה להיות פעיל 'גוש שלום' היום?"
 
גולן תקף בחזרה את בן-ארי וטען: "למה אתה משקר? אני לא פעיל של 'גוש שלום' ואתה משקר – שיהיה לך ולעוזר שלך בן גביר בהצלחה בכנסת". אולם בן-ארי לא שיקר: בשיחה שערך הבוקר גולן עם העיתונאי ירון דקל בתוכניתו "הכול דיבורים", הודה גולן שנכח בהפגנת "גוש שלום" (אם הוא לא מזדהה עמם, מדוע נכח בהפגנה?), ואף סיפר כי משניגש לאורי אבנרי לשוחח עמו, הדביק אבנרי על חולצתו מדבקה של "גוש שלום" ובה דגל אש"ף לצד דגל ישראל. גולן, כך הוא טוען לפחות, לא הסיר את המדבקה מחמת כבודו של אבנרי, ולאחר שנסתיימה השיחה, הסיר אותה לטענתו – לא לפני שצולם והונצח עם המדבקה לחולצתו.
 
בראיון שנתן לערוץ 7, אמר בן-ארי כי דברי גולן הם "חלק ממסע דה לגיטימציה שיש גורמים שמנסים לעשות לי. מר גולן ראיין מאות פעמים את אחמד טיבי ולא שמענו אותו פעם אחת אותו שואל שאלה בנוסח 'בוקר טוב ל'איש ערפאת, אחמד טיבי', או 'בוקר טוב לאש"פיסט, מוחמד ברכה'. יש כאן התנהלות של גורמים בתקשורת שמתנהגים כאילו 'קול ישראל' שייך לאבא שלהם או לאמא שלהם והתופעה זו חייבת להיפסק. נפנה הבוקר להנהלת רשות השידור כדי שתטפל בהתנהגות הנלוזה הזו".
 
בן ארי הטעים כי "אני לא מתבייש שאני תלמידו של הרב כהנא וממקימי ישיבת 'הרעיון היהודי',  וחזרתי על נושא זה באין ספור ראיונות. אבל ההתנהגות של גולן מקוממת וברור לכולם שיש מגמתיות בדברים שלו. גולן שכח שתפקידו הוא עובד ציבור שמקבל את פרנסתו ממדינת ישראל ואמור להתנהג ללא משוא פנים, גם אם הוא מחזיק בדעות הפוכות למרואייניו".
 
לשמיעת הראיון, הקליקו כאן

22 מחשבות על “ראש בראש: ח"כ בן-ארי מול השדרן אריה גולן

  1. הכהניסט החזיר ב"האשמה" ובחר לתקוף. אולי כי אינו רואה במיקומו מקום נוח מספיק ונמצא מקטרג על עצמו.
    ושוב זכינו פה למאמר מבריק על עליונותם של תומכי הגזע היהודי הלבן מול הפתאים החפצים לא להפריד בין בני אדם שונים.

  2. כל הרעיון של מדינה ריבונית עם גבולות זר לאיחוד הלאומי. באופן אבסורדי חד"ש והאיחוד הלאומי מובילים לאותה דרך של מדינה דו לאומית עם רוב יהודי-עברי דחוק או בעמדת מיעוט. מעבר לעובדה שהאיחוד הלאומי התחנף לקול השובנסטי של חב"ד ולא הציב אף אשה וגרע ע"י כך מנדט מיהדות התורה עוד מפלגה לא ציונית. דבר נוסף אני לא חושב שבתור הומואים אנחנו צריכים לתמוך במפלגה הומופובית ועוד באחת שקשורה לכהנא.

  3. שגוי, שלא לומר מתלהם, מוטה ולחלוטין לא משקף מה שקרה בפועל

    זו הפעם הראשונה בה אני נתקל בפוסט שלך שלחלוטין אינו חופף למציאות

    והלינק הרי אינו מוביל להקלטה של הריאיון, אלא לכתבה אודותיו, שכמוך – מעצימה את השקר

  4. לאדון חדד: אני מתפלא על אדם מעודן כמוך שמשתמש בביטויים מעין אלה. ואני גם לא מבין איפה מצאת במאמרי ביטוי לגזענות לבנה, אבל כבר למדתי מזמן שהקשר בין השמאל העמוק לבין המציאות הוא מקרי ורופף.

    להומו25: איני תומך באיחוד הלאומי אולם עבורי, האיחוד הלאומי הוא קרוב הרבה יותר מאשר מרצ או חד"ש שמוכרת את נשמתה לאסלאמו-פשיזם.

    ולגורי: יש בלינק אפשרות להאזין לראיון ואלמלא היית היסטרי כל כך, היית מוצא על נקלה את הנגן ושומע את הראיון. האם תוכל בבקשה להקליק שוב על הלינק, לכתוב לי מה הם אי הדיוקים שבמאמרי ולהוכיח אותי?

  5. בן ארי הוא תומך ומפיץ משנתו של כהנא. כהנא קרה לעליונות של הגזע היהודי. הוא גם שטם אפילו את היהודים יוצאי מדינות ערב.
    הטקסט שלך מדבר על כושרו הרטורי והבנתו העמוקה של התקשורת של הכהניסט הנ"ל ולכן "ושוב זכינו פה למאמר מבריק על עליונותם של תומכי הגזע היהודי הלבן מול הפתאים החפצים לא להפריד בין בני אדם שונים".
    אינני מעודן, אך המילים ששמת בפי לא היו מעולם.

  6. איני תומך בבן-ארי ואני מסתייג לחלוטין ממשנתו. האם תוכל בבקשה להראות לי איפה אני מדבר על כושרו הרטורי והבנתו העמוקה? טענתי בסך הכל שבן-ארי השיב מנה אחת אפיים לאריה גולן שרצה לנסות להכניס לבן-ארי מכה מתחת לחגורה ולא חשב שיקבל בדיוק מה שמגיע לו.

  7. שאלתו הפותחת של אריה גולן, על הדוקטורט של בן ארי, היתה שאלה לעניין, וחבל שלא הורחב קצת בעניין זה. בן ארי מגדיר את עצמו כתלמיד גאה של כהנא, ועיסוקו האקדמי בחקר הר הבית והמקדש בהחלט מתקשר לדאגה של רבים מאתנו לשקט בירושלים. לא שכחנו את חבורת המטורפים שחלמו חלומות של דינמיט בהקשר הר הבית. גם אם נגיעתו של בן ארי בעניינים אלה היא אקדמית בלבד, יש מקום לדאגה. כבר חזינו בהשראה שנתנו אנשי ספר לאנשי החרב באגף הימני ההזוי.

    בעניין ההתקפה של בן ארי על גולן, הוא כנראה עוד לא עיכל את מעמדו החדש כאיש ציבור. דעותיו ושיוכו הרעיוני של איש ציבור, זו אינפורמציה חשובה לציבור. פעילותו הפוליטית של השדרן המראיין חשובה פחות. ההתנפלות על גולן הראתה גם שבן ארי מתבייש כנראה בייחוס שלו לכהנא (שבו הוא מוכן להתגאות רק בערוץ 7).

    והערה אחרונה לך,דוד. המשפט "שהרי ברור, מן הסתם, כי תואר דוקטור והשקפה ימנית הם שני הפכים מוחלטים", הוא כולו תוספת פרשנית שלך. הראיתי למעלה שהשאלה בנוגע לדוקטורט הייתה עניינית. אפשר רק לתהות מהיכן נובעת תגובתך זו.

  8. מר לסטר, שכדאי שתתרכז בתהיות לגבי הטקסט ולא לגבי מניעים או מוטיבציות אישיים שלי. מוזר שאתה לא דורש, כאדם נאור, ליברלי ושוחר שלום, חירות ואחווה, שישאלו את הח"כים הערבים על קשריהם עם ארגוני הטרור, או שיכנו אותם אש"פיסטים או חמאסניקים בראיונות, או לחלופין יתהו על תאריהם האקדמיים.

    בן-ארי לא מתבייש, לטעמי, בדבר – לא כל שכן על תמיכתו בכהנא – אולם הניסיון לתייג את בן-ארי כדי לחסוך דיון קונקרטי רק מעיד כאלף עדים על המאמץ של חבריך לדעה לערוך דה-לגיטימציה לכל מי שלא חושב כמותם.

    ומכיוון שאני לא מקבל את הוכחותיך ותיאוריך, אני מציע לך להשאיר את תהיותיך לעצמך. אותי הן ממש לא מעניינות, בלשון המעטה.

  9. לא אמרתי שאתה תומך במשנתו של בן ארי (הדברים שלי הרי כתובים כאן למעלה).
    ואם המאמר הזה אינו בא להראות איך בן ארי החזיר מנה אפיים סוף סוף לתקשורת השמאלית, אזי הבנתי את השפה העברית אינה כפי שחשבתי.
    כל מה שכתבתי הרי מונח למעלה. וכל מה שלא כתבתי הרי "מצוטט" בתגובותיך.
    שיהיה יום יפה

  10. תגובה אחרונה בבלוג שלך. לבקשתך.

    ראשית, ענייני סגנון. הסלסול המיותר "כאדם נאור, ליברלי ושוחר שלום, חירות ואחווה" מתקשר היטב עם המשפט בפוסט עצמו "שהרי ברור, מן הסתם, כי תואר דוקטור…" וכולי. תוספות ברוקיות מתחכמות המעידות על הכותב ולא על שום דבר אחר.

    שנית, כפתור ופרח, התואר כהניסט מתקשר אצלך היטב אל טרור. ואידך זיל גמור.

    אני משאיר אותך בשמחה להסתופף עם דומיך.

    שלום ולא להתראות.

  11. מכיוון שאינך קורא מה שכתבתי ואתה אפילו לא טורח גם את תגובותיי אליך, נראה לי שאני ארים ידיים. קשה לי להתווכח עם מגיבים שמתדיינים עם עצמם.

  12. כבר אמרתי לך: אם יש לך משהו קונקרטי לומר, אמור אותו. ומכיוון שמעולם לא הזמנתי אותך להגיב פה, ומשום שלא ניהלתי עמך דיון מעולם באף מסגרת, אני תוהה מה אתה בדיוק רוצה.

    ותרשה לי שלא להתייחס לסגנונך המיני-דרמטי. אני מתווכח עם דעות, ולא עם אנשים שעיקר כוחם בהשמצות. ואני מותיר לך בהחלט להסתופף עם המילייה שלך ב"רשימות", כך תוכלו להתבשם בשנאת ישראל, כיאה לך ולכם.

  13. בלתהות על טיב הדוקטורט של חבר כנסת חדש. לא הקשבתי לתוכנית, אבל אם הוא סתם התעניין בנושא הדוקטורט זה בסדר גמור.

  14. עם רפרם חדד מרגיש ערבי וכול כך מזוהה עם הערבים אז למה לא לעזאזל הוא לא חוזר למדינה ערבית?

  15. הראיון התחיל בטון מלבב, מחוייך, מזמין ומכיל של המראיין [אריה גולן] ונשמע שפנייתו הטובה של המראיין הזמינה וקיבלה תשובה עיניינית וממצה לשאלת המראיין [על מה הדוקטורט] והיא ניתנה על ידי המרואיין בחפץ לב.

    עד כאן תאור החלק הראשון של הראיון הקצר ומתאור זה אנחנו למדים שהפתיח ההזוי בפוסט של הכותב [דוד מרחב], אכן כזה.

    2 הערות קצרות:
    1: אריה גולם מראיין אנשים ומיידע אותם לציבור שומעים שאינו מכיר את הגיבורים בשטחים הכבושים, וח"כ בן ארי אינו מוכר להם וחשוב שיכירו אותם, מנהגם, תרבותם, אורחותיהם ותרבותם.
    2: אנו מצויים בעיצומם של ימי שמחת פורים, בפרוס ימי הזכרון לאסון מהמבישים ביותר בתרבות החדשה של העם היהודי, עת המתנחל ד"ר גולדשטיין ירה בכוונה תחילה למוות בקהל מתפללים עצום באתר דתי המצוי בשטחים הכבושים.

    כמו כל מי שסובלים מטראומה ומפוסטים שלה, וכשם שדלת נטרקת מבהילה כל סובל מכאלה, כך התואר "ד"ר" מבהילה ומחרידה כל שומע כאשר היא מסתפחת ליהודי הטוען שהוא מייעד את חייו היהודיים למאבק כנגד סוג כזה או אחר של בני דת אחרת, ובעיקר אם הוא מתגורר בטריטוריה למודת אסונות ומחדלים מן הסוג הידוע והמוכר.

    על חלקו השני של הראיון:

    בחלקו השני של הראיון הוצע למרואיין להציג את משנתו [כהניסט] והוא בחר לבצע השוואה כאילו היותו כהניסט דומה-שווה-מקבילה-דומה-זהה לאיש שלום, תומך שלום, מפגין למען השלום, מתרועע עם חברים תומכי שלום, בגוש או בבודדים.

    הערה:

    אני תומך בדיעה ובידיעה שכהניסט לא יכול להבין את הפער שבין תפיסת עולמו לתפיסת עולמו של שוחר שלום, מפגין למען השלום והשואף לשלום
    ולצרכי קירוב לבבות אציין שאני מבין את חבר הכנסת בן ארי שאינו קולט עד כמה השוואה כזו פוגענית ונוראה.

    וכשם שאני מבין את חבר הכנסת, כך אני מבין את הכותב, דוד מרחב.

  16. איזה סגנון -"מרצ…שמוכרת את נשמתה לאסלאמו-פשיזם".
    נו, ואתה עוד מטיף מוסר? ואגב, מותר לעיתונאי לבוא להפגנה כלשהי כדי להתרשם ממנה ואין הדבר בהכרח הזדהות איתה. ואריה גולן הוא מאנשי התקשורת ההגונים והאובייקטיביים ביותר…

  17. בן ארי מגדיר את עצמו כ"תלמידו וממשיכו של הרב כהנא". הרב כהנא עמד בראש ארגון טרור גזעני. בניגוד לאש"ף, מדובר בארגון שנכון להיום הוא מחוץ לחוק בישראל. אני בטוח שאם ח"כ ערבי מסוים היה מגדיר את עצמו כ"תלמידו וממשיכו של השייח יאסין", אף מראיין לא מתעלם מזה. מה דעתך, דרך אגב, לגבי זה שבכל ראיון שני עם דב חנין הוא נשאל לגבי היותו קומוניסט? זה גם פסול בעיניך? נראה לי שאם מישהו מזהה את עצמו במוצהר עם מערכת אמונות שנויה במחלוקת, זאת האחריות הבסיסית של מי שמראיין אותו להתייחס לנושא הזה. ותפקידו של המרואיין, דרך אגב, הוא לענות לשאלות המראיין. הזדהותו הפוליטית של גולן ממש לא רלבנטית. אם נחזור לחנין, למיטב זכרוני הוא התראיין למקור ראשון בלי לתקוף את מראיינו על דעותיו הפוליטיות ההפוכות. אני לא רואה בדיוק מה הכבוד הגדול בכך שבן ארי תקף את גולן במקום לענות באופן ענייני על שאלותיו.

  18. המציג את השתלשלות הריאיון הרדיופוני כפי שאמנם התרחש, ולא בתוספת פרשנויות מוטות והמבע המשולב שלך, דוד

    אינך יודע מהן דיעותי הפוליטיות, ואינך מתייחס כלל למימד שעליו הוכחתי אותך.
    דוד, נסה ליטול קורה מבין עיניך. השוואות נוסח איסלאמו פאשיזם אינן ראויות לך,
    ואין אני אומר זאת בהתנשאות אלא מתוך הערכה לפוסטים שלך ולכתיבתך עד כה, גם כאשר לא הסכמתי, בלשון המעטה.
    אשמח לטיעונים ולהתייחסות לגופו של עניין, המכבדים את אומרם

  19. יתכן שהדרך היחידה להתמודד עם האסלאמו- פשיזם היא באמצעות הפשיזם עצמו. הגיע הזמן, על פי רוח דבריו של דוד (על פי רוח דבריו)להחזיר את הפאשיזם והגזענות למקומם הטבעי והאהוב במשפחת העמים.
    צריך לעשות לפשיזם את מה שעשו ל"שלום", אבל בכיוון הפוך, כלומר את השלום (אשליית השלום) מחקו ואת הגזענות, בה תומך הכותב, יש לרומם

  20. עצם קיום הריאיון עם הגזען היהודו נאצי ההוא אינו ראוי. את מרמורו ורבו כהנא איש לא ראיין, והיה ברור שהוא מצוי מחוץ למסגרת חופש הביטוי. מעניין איך היינו מתייחסים לאירווינג או לאיזה מכחיש שואה אחר, או איזה קו קלוקס קלאן מארצות הברית, אם כתב בריאיון ליון לא היה מדבר אליו על פי מיטב כללי הנימוס.

    חבל שהריאיון נעשה, אבל אני שמח שהכתב נהג במרואיין במלוא חוסר הכבוד הראוי לו.
    ואורי אבנרי חזק כרגיל. כל הכבוד!

  21. עצם קיום הריאיון עם הגזען היהודו נאצי ההוא אינו ראוי. את מרמורו ורבו כהנא איש לא ראיין, והיה ברור שהוא מצוי מחוץ למסגרת חופש הביטוי. מעניין איך היינו מתייחסים לאירווינג או לאיזה מכחיש שואה אחר, או איזה קו קלוקס קלאן מארצות הברית, אם כתב בריאיון ליון לא היה מדבר אליו על פי מיטב כללי הנימוס.

    חבל שהריאיון נעשה, אבל אני שמח שהכתב נהג במרואיין במלוא חוסר הכבוד הראוי לו.
    ואורי אבנרי חזק כרגיל. כל הכבוד!

להשאיר תגובה

