העיתונאית, ההטרדה המינית ואזהרה ממלשינים

דן אלמגור כתב ב-1962 ללהקת התרנגולים את השיר המפורסם "כשאת אומרת 'לא', למה את מתכוונת?". הררי פרשנויות פמיניסטיות נכתבו על השיר המקסים הזה וכולן הוציאו, בהשראת השופט מישאל חשין, את דן אלמגור כסקסיסט ואת השיר שלו כנותן לגיטימציה למעשים מגונים.
 
הפמיניזם טהור-הלבב והרדיקאלי הזה לא נכנס כנראה לחדרי מערכת עיתון "העיר". אחת, נטע אחיטוב, מצוידת בתעודת עיתונאי, יצאה לרשות הפלשתינית על מנת לראיין בכיר ברשות. לא ברור מה רצתה אחיטוב מהבכיר הזה ומדוע ניסתה לשחק אותה אהוד יערי. אולם מהר מאוד עבר הראיון, שלא פורסם כלל ונראה שלא הכיל ולו פיסת מידע חשובה, מפסים מקצועיים לפסים מיניים, ונגמר בחורשה קטנה שבה ניסה הבכיר הפלשתיני להבהיר – ללא מגע וללא כפייה, יש לציין – עד כמה הוא חושק בגברת אחיטוב. היא הרימה קול, הוא הקפיץ אותה למחסום ובזה הסיפור נגמר.
 
אילו אחיטוב היתה זוכה ליחס דומה מצד בכיר ישראלי, הסיפור היה מתפרסם בעמוד הראשון של "הארץ". אולם עורכי "העיר" חשבו שמדובר בסיפור משעשע במיוחד והצניעו אותו בעמוד 58. ומה הכותרת שניתנה לכתבה? "אולי זה הכל בראש שלך".
 
אחיטוב לא מסתירה מקוראיה שהיא שמאלנית. ומכיוון שכך, שמאלניותה מביאה אותה לסלוח לבכיר הפלשתיני שהטריד אותה מינית, ולעורכיה להכניס את הסיפור לעמודים הפנימיים ולתהות אולי זה רק בראש שלה. וזה למה? משום שכאשר בכיר פלשתינאי בעל חשק רב מטריד שמאלנית יפה-רגליים, מוצאו הערבי נותן לו מלכתחילה חסינות מפני התנהגות סקסיסטית שגובלת בהטרדה מינית. הוא בסך הכל פרא אציל, מדוכא ובלתי-מתורבת שלא יודע שגם לנשים יש רצון משלהן ושעיתונאית מתעניינת איננה גם סטוץ פוטנציאלי.
 
האם יש דבר יותר פתטי מאשר איזושהי עיתונאית דמיקולו שנוסעת לשטחים כי משעמם לה ואין באמתחתה אייטם מעניין לעיתון? מסתבר שיש. אותם שמאלנים נאורים ועיתונאית נחשבת-בעיני-עצמה מחלו לאותו בכיר פלשתינאי על הטרדתו המינית רק משום שעבורם, מוצא פלשתיני הוא תעודת יושר מיידית המקנה חסינות מפני עבירות מין ושאר מרעין בישין.
 
כבר זמן לא מועט אני כותב על מידת ההתכחשות למציאות והכחש-עצמי שקיים בשמאל הישראלי, אולם פה מידת הפתטיות עוררה אפילו בכותב שורות אלה פליאה.

בשנות החמישים, חזר מרדכי אורן המנוח מצ'כוסלובקיה לאחר מאסר ועינויים. הוא הכריז כי למרות מה שעבר בשל החשד שהוטל בו כי הוא סוכן ישראלי, עדיין נותרה בו האמונה בצדקת הדרך הסוציאליסטית. אז, עוד האמינו כי למרות העיוותים, הרעיונות נשארו נאצלים. היום, כאשר ברור כי חזון אוסלו לא היה רק עיוות אלא טרגדיה שעלתה בקורבנות רבים, אין דבר יותר פתטי מאשר עיתונאית שמאלנית שהוטרדה מינית על ידי פלשתינאי בכיר ועוד לא מוצאת בכך טעם ממשי לפגם.
 
היזהרו ממלשינים
 
מסכת סוטה (ט':ב') מציינת את אחיתופל בין המן, קין, בלעם ושאר נבלים, וגורסת שאין לו חלק בעולם הבא מאחר שהם, כמותו, "נתנו עיניהם במה שאינו ראוי להם, מה שביקשו לא ניתן להם, ומה שבידם נטלוהו מהם".
 
נזכרתי היום באחיתופל כשעיינתי הבוקר ביומון המלשינים הישראלי, שהלשנותיהם שקריות ודבריהם בלע. כך, אלוף בן קורא היום ב"הארץ" לציפי לבני לחסל את מפלגת העבודה. בן כתב הבוקר כי "כדי שתוכל להחליף את נתניהו בבחירות הבאות על לבני לחסל את מפלגת העבודה ולהעביר אותה מהמגרש הפוליטי לספרי ההיסטוריה".
 
מעבר לעובדה שהקריאה לחסל מפלגה פוליטית בישראל היא כמעט חסרת תקדים, הייתי ממליץ ללבני להיזהר מעצות אחיתופל של מלשיני "הארץ" שנתגלו בקלונם עם חשיפת העדויות המפוברקות מעזה והנזק שהסב העיתון לישראל בעולם. הלא אחיתופל מלשן הוא מכה כפולה ומכופלת. 
 
בתפילת העמידה מתפללים כי "למינים ולמלשינים אל תהי תקווה". מסביר שולחן ערוך (אורח חיים א', הלכות תפילה, פט הלכות תפלה וזמנה ובו ט' סעיפים), את העניין במילים הבאות: "וכשרבו האפיקורסין בישראל והיו מצירין להם מאד ומסיתין את העם לכפור בתורה שבעל פה, עמד רבן גמליאל ובית דינו והוסיפו ברכת המינים בכל תפלת י"ח". 

אם לבני חפצה בשלטון, תעשה טוב אם תרחק מאחיתופלי עיתון "הארץ" וממלשיניו. אם לא די בכך שהם מצירים ומסיתים את העם, ובעולם הבא אין להם חלק, הרי שממלשינים שכאלה מוטב גם לפוליטיקאי חפץ חיים להתרחק.

נ.ב.

סלחנים בני סלחנים, ישראל. אסי דיין, בנו של האדמו"ר משה דיין, התעלל לפי החשד בחברתו לאחיו, ובין מכה לסטירה, גם איים עליה בסכין. האם נשמעו גינויים חובקי ארץ ועם כלפי בן שושלת האצולה המפורסמת? ודאי שלא. כי החסד הציבורי מואצל אך ורק לבני אצולה כבני שושלת דיין. אם קוראים לך, נניח, "קצב", עדיף לך מראש להודות באשמה.

מודעות פרסומת

32 מחשבות על “העיתונאית, ההטרדה המינית ואזהרה ממלשינים

  1. נהיית האדמו"ר מגור עכשיו? בוא נמצא מה החבר'ה האלה חושבים על זיונים בתחת וכמה שהם עוזרים להגיע לעולם הבא.

    אה, ואיך הכנסת יפה לקומוניסטים בסוף. אין, אין עליך. תמר גוז'נסקי בטח מאדימה בשניות אלה ממש.

  2. בכל זאת אני מאמין שתכונת הכחש-העצמי אינה ישראלית במהותה כלל, אלא שייכת לשמאל העולמי (וגם לימין בנסיבות המתאימות, אם להיות כן).
    אבל בקונטקסט המולטי-קולטורליסטי, המכה התרבותית שמאיימת למוטט את המערב, אין ספק שהשמאל עוצם את עיניו בזמן שהוא מאיץ אל פני התהום.

    הדוגמה היומיומית בתקופה זו היא התקשורת המיינסטרימית בארה"ב שלא מפסיקה לעודד את הפעילות הכלכלית של אובמה בזמן שהוא ממוטט את כלכלת המדינה, זאת בזמן שרוב הכלכלנים מכל קצוות הספקטרום מזהירים מפני הנזק. מדהים שאין מי ששועה להזהרות הללו, ומדהימים הנסיונות החוזרים ונשנים לתייג את הדיסידנטים כטיפוסים אקסצנטרים. זו פחות היותר הדוגמה הקבועה של השמאל – לבטל את השיח אם הוא אינו תומך באידיאולוגיה המפלגתית.

  3. אולי תשלח חמש אוגדות של צה"ל לתפוס את הבחיר המטריד, ושוב תוכל להגיד שאנחנו לא רוצחים בכוונה, זה בשביל להגן על כבוד הנשים.

  4. מה הקשר ל"מלשינים"? ממתי "רצון לחסל את מפלגת העבודה" הוא הלשנה??? מפלגות קמות ונופלות, לגיטימי לומר שמפלגה סיימה את תפקידה ההיסטורי (הרי רק מק"י החזיקה מעמד 90 שנה)? אז מה לזה ול"הלשנה" כדי שתוכל להפגין ידע בשורה וחצי מסידור התפילה? אגב, ברשימות שלך אתה רק קורא לחסל דברים, קיימים או פרי דמיונך.

  5. ראשית, אין לי שום טענה למטריד אלא למי שחושב שהטרדה מינית בערבית איננה הטרדה כי אם ביטוי למנטאליות שראוי להתחשב בך.

    ושנית, האזהרה היתה ממלשיני עיתון "הארץ" המתמחים בהלשנות שקריות על פשעי מלחמה שלא היו ולא נבראו, ואז נותנים עצות אחיתופל לציפי לבני.

    אני יודע שקומוניסטים הם עיוורים, אבל לא ידעתי שהם גם מתקשים בקריאה.

    ואגב, המסכות מהן ציטטתי אינן מופיעות בתפילה כלל ועיקר, ואני חושב שבליל הסדר נדון בדיוק בבן שבתכונתו אתה ככל הנראה ניחן.

  6. ברכת המינים אכן מופיעה ב-18 הברכות.
    לא תיארתי לעצמי שיהיה לך טענה כלשהי למטריד מינית. גם זה איזו גחמה שמאלנית חסרת שחר, לבוא בטענות למטרידים מינית.

    אצלנו בכיתה ג' דווקא "מלשין" היה זה שמדווח על פשעים שכן היו וכן נבראו, ובמובן הזה מי שמנסה לחשוף את פשעי המלחמה הוא בהחלט מלשין, וטוב שכך.

  7. כן, תדונו בי. מה העבודה הזאת לכם, לכם ולא לי. אל תכלילו אותי במסע הדיכוי והנישול שלכם. אני לא "אנחנו" ואתם לא "אחים" שלי, ובמובן זה אני גאה להיות הבן הזה ולהיקרא בכינוי הזה על ידי "צדיקים" כמוך.

    שנ

  8. שוב, בעיית קריאה (והשבח לגוגל שסייע לך): ברכת המינים מופיעה אבל הציטוטים מהמסכתות אינם מופיעים, וטענת שמה שציטטתי היה שורה וחצי מהתפילה.

    ופשעי המלחמה שדווח עליהם בהארץ לא היו ולא נבראו ואם אתה מתברך בחטא ההלשנה ובחטא השקר, נראה שאלה הולמים אותך ואתה – אותם.

  9. את עצמך דווקא בתור הרשע, ואין תימה כי בעיניך אין האחרים אחים אלא אויבים שמדכאים ומנשלים. רשעים כמוך אולי יעלוזו אבל היה סמוך ובטוח שלא לזמן רב

  10. בדיין אף אחד לא נוגע, אני מסכים איתך. רק שאסי דיין בקריז ואז קמים אי אילו (אין קשר לימין ושמאל) בברנז'ה וברוב חוצפתם מציעים גמילה ע"ח כספי משלם המיסים. ברם, אין קשר לקצב. קצב כעבריין מין סדרתי, אסי דיין לעומתו מעורער בנפשו עם תעודות והסטוריה של אישפוזים פסיכיאטרים.

  11. הארץ פישל בענק.
    לקח עלון של ילדים, לא בדק, פירסם, הבליט, בעט, הפך לעובדה וכעת כמובן שצה"ל לא יודע לחקור או מטייח.

    ההתעללות העצמית, שנאת ישראל העצמית, של חלק מהישראלים (שדוד מכנה שמאל בצדק) עולה להם לראש.

    הפלשתינים – תמיד קורבן. ותמיד קורבן צודק. תמיד אומללים

    היהודים תמיד פוגענים, תוקפנים, אגרסיביים, קולוניאליסטים.

    כשמישהו שטוף מוח – לא יעזור כלום: הוא שטוף מוח.

    הפסקתי את המנוי לעיתון "הארץ"

    די!

  12. בכל חברה ובכל קהילה יש פושעים ועברייני מין, אבל משום מה כאשר אותם פושעים הם בעלי "ייחוס", נוטים לסלוח להם. ומאיפה הבאת את הנתון שבקרב הנוער של מתיישבי יו"ש יש יותר סמים מאשר בקרב הנוער החילוני? את בדקת את זה או שזו עלילת דם קטנה וחדשה לכבוד חג הפסח?

  13. מכיוון שהאדון דיין הוא כל מה שאמרת, יש לנהוג כלפיו בסלחנות? הלא אפילו הבדיקה הפסיכאטרית שנערכה לו קבעה שהוא כשיר לעמוד לדין.

  14. בחברה החופשית יש לפחות התמודדות מתמדת עם סוגיית עבריינות המין. איציק מרדכי, קצב, גולדבלט, כמה מוזיקאים שישבו בכלא, עבודות השירות של רמון. יש שיח על היחס לקורבנות העבירה. את חייהבן ההרוסים של קרורבנותיו של הרב אבינר – אף "צדיק" חובש כיפה לא יוצא להושיע, בעוד העבריין זוכה לחסות מאמיני הכת הרקובה הזו כי כל העזה לומר משהו על מעשיו מגונה כ"דיבה על תלמידי חכמים".
    הנתונים על סמים הם מרבני צהר. צא ולמד. והקשר בין נוער הגבעות לסמי הזיות נחשף לא אחת.
    לא מזמן נתפס אחד הסוחרים הגדולים של החבר'ה האלה, כמדומני באריאל. היה בכל העיתונים, אם אתה קורא עיתונים. ועוד לא דיברנו על עבריינות שאינה זוכה לענישה כי היא מתבצעת נגד מי שלא נחשבים עבורכם לבני אדם. יהודה ושומרון נראות לפעמים כמו גן עדן לפסיכופטים. לא צריך להתעלל בחתולים – יש פלשתינאים.

  15. קלוש כמו הקשר בין רבנים להטרדות מיניות.

    קלוש לא בגלל שנוער הגבעות לא מלקקים בולים או שרבנים לא מטרידים מינית, אלא בגלל שלא בגלל שהם נוער הגבעות הם לוקחים אקסטות ולא בגלל שהרבנים רבנים הם מטרידנים.

    הנוער בארץ לוקח אקסטות ולמי שיש כוח יש את היכולת גם להשתמש בו לרעה. אין קשר לגבעות או לדת, מציאת קשרים כאלו מרמזת על דמגוגיה זולה, שנאת האחר וראיית עולם צרה ומגדרית.

    דוד צודק כאן במאה אחוז ועלה על משהו מעניין, הרי אפילו פמיניסטיות מעלימות עין כשמדובר בהתנגשות האג'נדה החברתית שלהן בזו הפוליטית.

  16. בן, אתה צודק ולא צודק.
    אכן רבנים לא מטרידים מינית כי הם רבנים.
    אבל מידת הנכונות של הקהילה שלהם – בהשוואה למידת הנכונות "שלנו" – לטפל בהטרדות הללו, להתלונן לרשויות וכו' – טעונה דיון רציני.

  17. בחברה הדתית, כמו בחברה החילונית יש כל מיני זרמים ומגוון גישות לטפל בסוגיות שונות. מאין לך שאף אחד לא טיפל בכך ולא נערך דיון? מאיפה לך שהשימוש בסמים גדול יותר בקרב החברה הדתית מאשר בזו החילונית, כפי שטענת? האם החברה הדתית חסינה מפני סוחרי סמים או עבריינים? האם מישהו טען שהכל לבן בקרב מתיישבי יו"ש? הם אנשים ככל האנשים.

    הבעיה היא אצל אנשים שכמותך המתעקשים לערוך להם דמוניזציה ודה-לגיטמציה.

    אולם מה שהכי מעניין הוא שתיקת הפמיניסטיות נוכח ההטרדה המינית של הגברת אחיטוב על ידי הבכיר הפלשתיני. איפה הקול שלך, חנה?

  18. בקצב התייחסו ומתייחסים בכפפות של משי. הפרקליטות הרי כבר הכפישה את שמם של המתלוננות וברגע האחרון קצב נסוג מעסקת הטיעון. אגב, אני לא מכיר עוד נאשם שיכול להושיב עיתונאים 3 שעות במתנ"ס בקריית מלאכי מבלי שתינתן להם הזכות לשאול שאלות. ההתנהלות של קצב מזכירה את אריה דרעי.

    את אסי דיין אני לא אוהב כי הוא ירש מאבא שלו את התכונה המחורבנת הזאת של להתייחס כאילו המדינה היא חצר פרטית שלו. אבל בניגוד לקצב, אסי דיין נעצר עם קבלת התלונה במשטרה וקצב עדיין חופשי ובעל שררה.

  19. שאתה ואני לא חיים באותה מדינה. ואף אחד לא אנס את העיתונאים להאזין לקצב וזכותו – לדעתי בחירה מוטעית – לא להניח להם לשאול אותו שאלות.

    ואגב, אסי דיין במעצר כי הוא מסוכן לציבור וקצב חופשי משום שהוא חף מפשע – כל עוד לא הוכח אחרת.

    זה מוכר לך, י'?

  20. של הגברת אחיטוב.
    האם היא טוענת שהוא ניסה לכפות את עצמו עליה פיסית?
    אתה עצמך מודה שלא.
    כמה הצעות מגונות קיבלו עיתונאיות מבכירים ישראלים, וכמה מהן פורסמו בהרחבה בשער של עיתון העיר?
    אתה באמת מעלה על דעתך שמכיוון שלא פורסמו בשער העיר, לא היו כאלה?

    החשדות נגד קצב וההרשעה של רמון לא באו בעקבות הצעות ורמיזות מילוליות, כי אם בעקבות כפייה פיסית, שבעקבותיה הוגשו תלונות למשטרה.

    אז אולי עיתונאיות ישראליות ועורכי חדשות ישראלים, חלקם שמאלנים ימ"ש, דווקא מגינים על פוליטיקאים ישראלים, כולל ימנים ודתיים כמו קצב, שסורחים השכם וערב, כל עוד לא הוגשה תלונה במשטרה?

    לעומתם אחיטוב ועורכיה דווקא מצאו לנכון להבאיש ריחו של בכיר פלסטיני, גם אם בעילום שם, למרות שלא הייתה כפייה פיסית ולא הוגשה תלונה למשטרה או לרש"פ.

  21. אני במקרה מכיר די הרבה סיפורים של עיתונאים על פוליטיקאים ישראלים, בהם גם ממפלגות חרדיות, שנוהגים לבגוד בנשותיהם באופן קבוע.

    מדוע העיתונאים (השמאלנים כולם, לשיטתך) לא מפרסמים את הסיפורים?

    הרי פוליטיקאי חרדי שמדבר בריש גלי על חשיבות ערכי המשפחה וכו ובהסתר מפר את אותם הערכים הוא צבוע ושקרן, לא?
    האם אין בכך עניין לציבור בוחריו של אותו צבוע?

    אבל משום מה קצפך יוצא דווקא על עיתונאית שכן מדווחת על מקרה גבולי, שלא גרם לה להגיש תלונה למשטרה.
    יוצא שעורכים "שמאלנים" מדקדקים יותר עם פוליטיקאים פלסטינים מאשר עם עמיתיהם היהודים.
    אז פתאום דחוף לעורכי העיר להוכיח שהפלסטינים הם ברברים חרמנים, בהתאם לסטריאוטיפ האוריינטליסטי של הערבי החרמן?
    אז אולי בעצם הם גזענים קטנים, ולא כל כך שמאלנים?

  22. הקטע על אסי דיין מזכיר את אותו טוקבקיסט שלאחר כל פיגוע היה כותב "והשמאל כרגיל שותק".

    באותה מידה אני יכול לכתוב קטע כדלהלן:"
    שוב החדיר מטייל יהודי לארצנו מגפה חמורה שמסכנת את בריאותם וחייהם של רבים,אבל הימין הקיצוני שבדרך כלל יש לו מה להגיד על כל דבר ,פתאום ממלא פיו מיים ובכך חושף את צביעותו,הרי אם היה מדובר בערבים אין ספק שמייד היו קופצים וצועקים את משתנם הגזענית אבל לגבי אחינו בני ישראל פתאום הם נהיו רחמנים…"

  23. אילו היו מעמידים אותי לדין בכל פעם שהצעתי למישהו משהו (במועדון, באוויטה, בסאונה או סתם באינטרנט) כבר הייתי מבלה את רוב חיי בכלא.
    תתפלא מר מרחב, גם הפלסטינים הם אנשים מיניים ומנסים להתחיל עם בנות המין השני (בהנחה שהם סטרייטים). אין בזה שום דבר פסול. אם קצב היה רק מציע הצעות לא הייתה עם זה שום בעיה.
    יתרה מזאת,
    גם חוק העונשין הישראלי לא רואה בהצעה רגילה הטרדה מינית, אלא בהצעה חוזרת ונשנית למרות שהצד השני הביע במפורש את התנגדותו.
    חפש לך עם אחר להתעלק עליו ולהפיץ את הגזענות שלך נגדו…

  24. הדבר הבולט בסיפור הזה , הוא שהוא פורסם בכלל איפשהו.
    אני יודע ומכיר פעילות שמאל שהוטרדו פיזית ומילולית, על ידי ערבים במשך שהותן בשטחים.
    הערבים גם סיפרו לי שבגלל המתירנות שיש לדעתם, בחברה הישראלית החילונית, הנשים רגילות לזה ש"מתעסקים" איתן והתעסקות כזו היא לגיטימית.

    העניין הוא, שלצרכים של השמאל, הערבי הוא תמיד הקרבן ולא משנה עם הוא רוצח, שודד או אנס, לכן בשום אופן אסור לפרסם התנהגות של ערבים שחורגת מכך שהוא עשוק, מנוצל או מושפל.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s