עזה ואיראן – איומים מקבילים ומתואמים

פורסם בעיתון "מקור ראשון" בתאריך 18.3.2012

עזה היא אולי המשטר האוטוקראטי המוסלמי המיוחד ביותר בעולם הערבי. פעם אחר פעם, הדיקטטורה הפאשיסטית של איסמעיל הנייה ואחמד ג'עברי גוררת את העזתים לסבבי מלחמה מדממים, שזורעים בעיר הצפופה בעולם הרס, הרג וחורבן. בכל זאת, האביב הערבי לא מגיע לרצועת עזה. התושבים ממשיכים לתמוך במשטר האימים של החמאס ומוכנים לשלם על כך מחיר כבד. בזמן שבסוריה משלמים ההמונים מחיר דמים יומיומי במאבק נגד אסד, בעזה מתקיימת ללא שום הפרעה חבירה של כוחות אסלאמו-פשיסטיים מהזן הרצחני ביותר. הג'יהאד האסלאמי, חמאס, אל-קאעידה ושאר אסלאמיסטיים דרים בכפיפה אחת, ותושבי הרצועה מוכנים לשלם על כך בדמם.

בצילום: איסמעיל הנייה (מימין) ואחמדינג'אד בחגיגות לציון 33 שנה למהפכה האיראנית

בצילום: איסמעיל הנייה (מימין) ואחמדינג'אד בחגיגות לציון 33 שנה למהפכה האיראנית

כדאי לשים לב לעמדה הבדלנית שנוטל אובמה כלפי עזה. בזמנים אחרים, האמריקנים כבר היו פועלים להרגעת הרוחות. הפעם, כמו בסבבים קודמים, מלאכת התיווך מתנהלת מול מצרים. ישראל נאלצת להיאבק לבדה מול טילים המשוגרים למרכזי אוכלוסייה ומאיימים לקטוף את חייהם של נשים, ילדים וזקנים, והידידה הגדולה נותרת בצד. כמו בשאלת איראן כך בשאלת עזה, ישראל נאלצת לקבוע את עמדתה במנותק מהאמריקנים. מדינה ריבונית לא יכולה לחיות עם התקפות טילים המשתקות אזור שלם בתוכה, בדיוק כפי שאין באפשרותה לקבל איום גרעיני של רודנות חשוכה, המאיימת לבצע ג'נוסייד בעם שלם.

אם מבינים כי הערבים מוכנים לשלם כל מחיר כדי להביס את ישראל ושהאסלאם הרדיקלי מתקיים על תמיכת העם, השאלה המיידית היא אם לא ראוי לטפל בסוגיית האיום האסלאמי בשתי החזיתות גם יחד: גם בחזית החמאסית וגם בחזית האיראנית. בפועל, המשטר בעזה, הממומן מכספים איראניים, הוא הסוכן הקרוב ביותר של איראן, אשר במקרה של התקפה על מתקני הגרעין שם, יטווח את ישראל בטילים. עזה היא שלוחה של טהרן אשר כל תכלית קיומה היא לבסס את האחיזה הפרסית לחופי הים התיכון, ולתת כתף במקרה שמשטר האייתוללות יהיה בצרות. ערביי עזה, התומכים באחמדינג'אד, הם הבסיס המקומי של משמרות המהפכה.

במוקדם או במאוחר, תידרש ישראל לטפל בקן הצרעות הטרוריסטי המצוי לצדה. כל עוד לא מתבצעת תקיפה ישראלית באיראן, העימות יהיה מוגבל בהיקפו. אך האיום האמיתי הנשקף מעזה יתממש ברגע שבו תתקבל ההוראה מטהרן לירות טילים על תל-אביב.

חיסול המשטר העזתי כרוך לבלי התר בסיכול הגרעין האיראני. תושבי עזה ייאלצו לשלם את מחיר תמיכתם בעריצות הפשיסטית שאותה הם מגבים. התחמקות מתמשכת מהתמודדות עלולה לעלות לישראל במחיר כבד אם וכאשר יחליטו ראש הממשלה ושר הביטחון שהגיעה השעה למנוע מהאיראנים לפתח נשק גרעיני.

אם יתממשו התחזיות, והנשיא אובמה אכן יזכה בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב, ישראל לא תוכל לפעול עוד בחופשיות בעזה, כשם שאיומה להתקיף את איראן עלול לזכות בתגובת-נגד הרסנית. לפתחו של ראש הממשלה מוטל האתגר להתמודד עם שני האיומים עוד לפני שהרדיקל מהבית הלבן יתחיל את הקדנציה השנייה שלו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • עידו לם  ביום מרץ 18, 2012 בשעה 19:00

    צריך להגיד את האמת: יש סיכוי גדול שיהיה צורך לטרנספר את העזתים.

  • gzv  ביום מרץ 19, 2012 בשעה 13:56

    לא מפתיע שבעזה לא מתרחש ה"אביב הערבי". בעזה זה כבר קרה ולשם הולך כל העולם הערבי.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.